Wednesday, 17 September 2014

ရခိုင္စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆင္းသက္ရာလမ္း

ရခိုင္စာေပ ဆင္းသက္ရာ လမ္းအစသည္ ကမၻာႀကီးတြင္ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ေပၚရာ တခုအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကေသာ အိႏၵိယ ႏိုင္ငံ အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္း ပန္ဂ်ပ္နယ္မွ အစျပဳသည္။ အိႏၵဳျမစ္၀ွမ္း ပန္ဂ်ပ္ယဥ္ေက်းမႈကို ဆန္းသစ္ကါ ခတၱိယအႏြယ္တို႔၏ မဇၨ်ိမေဒသသည္ ယဥ္ေက်းမႈ အျမင့္မားဆံုးသို႔ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
ျဗာဟၼဏ အယူ၀ါဒ၏ ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ၌ လူတို႔ကို မေကါင္းေသာ ၿဂိဳလ္ႏွင့္ မိစၧာ အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔၏ အႏၱရာယ္မွ အကါအကြယ္ ေပးပါဟူေသာ နတ္မ်ားကို ပူေဇာ္ပသရန္ ဂါထါ (လုံခံ်ဳျခင္း) မ်ားကို ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ျပင္ သာမ ယဇု ဣရႈ ေဗဒင္က်မ္း သံုးက်မ္းကို ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ုေနာက္ အာယဗၺာန္ မည္ေသာ မႏၱရား (သြားေစျခင္း) ႏွင့္ ဂါထါ တို႔ကိုစုေပါင္း၍ အာတဗၺဏ ေဗဒင္က်မ္း ထြက္ေပၚလာသည္။ ဥပနိသွ်ေခတ္ ဟုဆိုၾကေသာ ျဗာဟၼဏတို႔၏ အတၱႏွင့္ ျဗာဟၼဏ၀ါဒ လြန္ၿပီးမွသာလွ်င္ မဟာဘာရတလကၤါႏွင့္ ရာမာယနလကၤါ တို႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္ စာေပ ယဥ္ေက်းမႈေခတ္ ထြန္း ေတာက္လာသည္။
အိႏၵိယႏိုင္ငံ မဇၨ်ိမ ယဥ္ေက်းမႈ၏ သကၠတ စာေပမွတဆင့္ ရခိုင္စာေပသို႔ ဖန္တီးယူခဲ့ ၾကသည္။ ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဟုေခၚေသာ ဗမာပိုင္ နယ္ေျမတြင္ လူမ်ိဳးတိုင္းဆိုင္ရာ စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈတြင္ ရခိုင္ လူမ်ိဳးတို႔သည္ ေရွ႕တန္းမွ ရွိေနေပသည္။ အခ်ဳပ္ဆိုေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၌ ယေန႔ ထြန္းကားေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈသည္ ရခိုင္ယဥ္ေက်းမႈ ပင္ျဖစ္သည္။ အထက္မွစကါးမွန္မမွန္ကို သင္သည္ စဥ္းစားရမည့္ သိရမည့္ နားလည္ရမည့္ အခ်က္မွာ ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုေသာ စကါးပင္ျဖစ္သည္။ ထိုယဥ္ေက်းမႈ ႏွင့္ ယဥ္ေက်းသည္ ဆိုေသာ ေ၀ါဟာရ အေၾကာင္းကို က်က် နန သေဘာေပါက္ နားလည္သူ တေယာက္ ျဖစ္လွ်င္ ယေန႔ ျမန္မာ ႏိုင္ငံ၌ ထြန္းကါးေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အေျခခံေရေသာက္ျမစ္သည္ ရခိုင္သားတို႔ထံမွ ဆင္းသက္လာသည္ ဆိုသည္ကို လက္ခံမည္ျဖစ္သည္။




 ဦးေက်ာ္ခိုင္

No comments:

Post a Comment