((( ျပတိုက္ထဲမွာ အျငင္းပြါးၾကျခင္းနန္႔ ဆက္ေလွ်ာက္သင့္ေရ ရခိုင့္စာပီခရီးလမ္း )))
**********************************
ရခိုင့္စာပီက႑ေရ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီအလီလီပင္ အက်ဥ္းခ် မ်က္ကြယ္ျပဳခံထားခရေရအတြက္ စာပီဆိုင္ရာ အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းအမြီဆိုေစာ္ေလ့ တိမ္ေကာခရပါေရ ။ ရခိုင့္စာပီဆိုင္ရာ ၾကမ္းခင္းရီးသားမွဳဆိုင္ရာ စံႏွဳန္းထားကို သူ႔ေစာ္အမွန္ ငါ့ေစာ္အမွန္လို႔ ျငင္းနီခဂတ္ေတ လူတိေလ့ အုဋ္ဂူထဲမွာ ေရာက္သူေရာက္ ။ ၿမီထဲကို ေရာက္သူေရာက္ ။ ယင္းပိုင္ဒြိဟကို အရင္းျပဳခဂတ္လို႔ ေခတ္ႀကီးေလးေခတ္က စာပီက႑လည္း ျပတိုက္ထဲကို ေရာက္လီခပါဗ်ယ္ ။
ရခိုင္ရို႕ ကိုယ္ပိုင္စာနန္႔ အမြီအနွစ္တိအမ်ားစုေလ့ ေရာေနွာမွဳျပဳထားလိုက္ကတ္ပါဗ်ယ္ ။ တစ္ခုက်န္နီေစာ္က ရခိုင္လူမ်ိဳးပါ ။ ဇာေလာက္ပင္ နိုင္ငံႀကီးသားျဖစ္ခလီ ။ ေဒဂုအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ျဖစ္နီဂတ္ရပါေရ ။ ကြ်န္ျဖစ္လားရျခင္းအတြက္ အသူ႔ကိုမွေလ့ အျပစ္တင္လို႔ မရနိုင္ပါဗ်ယ္ ။ အမ်ိဳးသားရီးအရ စည္းလံုးမွဳမဟိခလုိ႔ အိုးစကြဲခရေရပိုင္ ေတာင္နန္႔ေျမာက္ နားလည္မွဳရခေစာ္ကေလ့ သံုးနွစ္တာကာလရာ ဟိပါသိမ့္ေရ ။
ေဒဂုအခ်ိန္ေရ အကြ်န္ရို႕အတြက္ ဓါးသြားထက္မွာ ေရာက္နီေရအခ်ိန္ပါ ။ ရန္သူဝိုင္းထားပါေရ ။ စိေကတေဗြေခ် အမွားဖက္ကိုေစာင္းမိေစာ္နန္႔ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ခ်ခေရာ္ျပန္လားနိုင္ပါေရ ။ ရခိုင္မွာ လက္ဟိအနီအထားအရ ေနာက္ခံမဟိျဖစ္နီပါေရ ။ ရန္သူတိမွာက ေနာက္ခံနိုင္ငံေပါင္းအမ်ားႀကီး ဟိနီပါေရ ။ ကမန္းကတန္း အေရးႀကီးလာေဂ ဗမာအစိုးရလည္း ရခိုင္ကို ေဝးသတ္ပလိုက္ဖို႔အတြက္ ဝန္လီးဖို႔မဟုတ္ပါ ။ ေဖ့ဘုတ္ေလာကမွာေတာင္ စည္းလံုးမွဳမဟိနိုင္ေရ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအတြက္ အျပင္မွာဆိုေဂ ပိုဆိုးလခပါဗ်ယ္ ။ အယင္က ရခိုင္စာပီက႑ပိုင္းကို အမွားအမွန္ျငင္းခ်က္ထုတ္ခေရလူတိေနာက္ကိုရာ လိုက္ခပါေဂ ျပတိုက္ထဲကိုေရာက္ဖို႔အတြက္ ၿခီလွမ္းသစ္စ.နီေစာ္ပိုင္လို႔ ရွဳ႕ျမင္သံုးသပ္ပါေရ ။
**********************************
ရခိုင့္စာပီက႑ေရ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီအလီလီပင္ အက်ဥ္းခ် မ်က္ကြယ္ျပဳခံထားခရေရအတြက္ စာပီဆိုင္ရာ အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းအမြီဆိုေစာ္ေလ့ တိမ္ေကာခရပါေရ ။ ရခိုင့္စာပီဆိုင္ရာ ၾကမ္းခင္းရီးသားမွဳဆိုင္ရာ စံႏွဳန္းထားကို သူ႔ေစာ္အမွန္ ငါ့ေစာ္အမွန္လို႔ ျငင္းနီခဂတ္ေတ လူတိေလ့ အုဋ္ဂူထဲမွာ ေရာက္သူေရာက္ ။ ၿမီထဲကို ေရာက္သူေရာက္ ။ ယင္းပိုင္ဒြိဟကို အရင္းျပဳခဂတ္လို႔ ေခတ္ႀကီးေလးေခတ္က စာပီက႑လည္း ျပတိုက္ထဲကို ေရာက္လီခပါဗ်ယ္ ။
ရခိုင္ရို႕ ကိုယ္ပိုင္စာနန္႔ အမြီအနွစ္တိအမ်ားစုေလ့ ေရာေနွာမွဳျပဳထားလိုက္ကတ္ပါဗ်ယ္ ။ တစ္ခုက်န္နီေစာ္က ရခိုင္လူမ်ိဳးပါ ။ ဇာေလာက္ပင္ နိုင္ငံႀကီးသားျဖစ္ခလီ ။ ေဒဂုအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ျဖစ္နီဂတ္ရပါေရ ။ ကြ်န္ျဖစ္လားရျခင္းအတြက္ အသူ႔ကိုမွေလ့ အျပစ္တင္လို႔ မရနိုင္ပါဗ်ယ္ ။ အမ်ိဳးသားရီးအရ စည္းလံုးမွဳမဟိခလုိ႔ အိုးစကြဲခရေရပိုင္ ေတာင္နန္႔ေျမာက္ နားလည္မွဳရခေစာ္ကေလ့ သံုးနွစ္တာကာလရာ ဟိပါသိမ့္ေရ ။
ေဒဂုအခ်ိန္ေရ အကြ်န္ရို႕အတြက္ ဓါးသြားထက္မွာ ေရာက္နီေရအခ်ိန္ပါ ။ ရန္သူဝိုင္းထားပါေရ ။ စိေကတေဗြေခ် အမွားဖက္ကိုေစာင္းမိေစာ္နန္႔ တစ္မ်ိဳးသားလံုး ခ်ခေရာ္ျပန္လားနိုင္ပါေရ ။ ရခိုင္မွာ လက္ဟိအနီအထားအရ ေနာက္ခံမဟိျဖစ္နီပါေရ ။ ရန္သူတိမွာက ေနာက္ခံနိုင္ငံေပါင္းအမ်ားႀကီး ဟိနီပါေရ ။ ကမန္းကတန္း အေရးႀကီးလာေဂ ဗမာအစိုးရလည္း ရခိုင္ကို ေဝးသတ္ပလိုက္ဖို႔အတြက္ ဝန္လီးဖို႔မဟုတ္ပါ ။ ေဖ့ဘုတ္ေလာကမွာေတာင္ စည္းလံုးမွဳမဟိနိုင္ေရ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအတြက္ အျပင္မွာဆိုေဂ ပိုဆိုးလခပါဗ်ယ္ ။ အယင္က ရခိုင္စာပီက႑ပိုင္းကို အမွားအမွန္ျငင္းခ်က္ထုတ္ခေရလူတိေနာက္ကိုရာ လိုက္ခပါေဂ ျပတိုက္ထဲကိုေရာက္ဖို႔အတြက္ ၿခီလွမ္းသစ္စ.နီေစာ္ပိုင္လို႔ ရွဳ႕ျမင္သံုးသပ္ပါေရ ။
နန္းတြင္းမိညိဳ ( အာေဘာ္ )
==================================
လမ္းဆိုေစာ္ လူလားမွရာ တြင္လာေရပိုင္ ရခိုင္စာအရီးအသားအတြက္ စာပီစံႏွဳန္းထားကို ပင္ကိုယ္လမ္းေၾကာင္းအတိုင္းရာ လားသင့္ေရလို႔ ဆရာႀကီးေမာင္စံေဖၚက ရခိုင္ရိုးမမဂၢဇင္း အမွတ္ ၂ မွာ ေယဘူယ်လမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ခ်မွတ္ပီးခပါေရ ။
( ၁ ) ရခိုင္စကား လကၡဏာ ေပၚလြင္ထင္ရွားျခင္း ။
( ၂ ) ေဒသတစ္ခု ၊ လူအစုအဖြဲ႕တစ္ခုတည္းရာ အသံုးျပဳျခင္းမဟုတ္ပဲနန္႔ တစ္ျပည္လံုးက လက္ခံသံုးစြဲေရ အမ်ားသံုးစာ စကားျဖစ္ျခင္း ။
( ၃ ) စကားရင္းျမစ္ဆိုင္ရာ အရီးအသားတိ ခိုင္မာျခင္း ဆိုပနာ လမ္းေၾကာင္းသံုးခုကို ခ်မွတ္ပီးခပါေရ ။
ရခိုင့္စာပီ ေယဘူယ်လမ္းေၾကာင္းတြင္လာေအာင္ တတ္သိနားလည္ မတိမ္းမေစာင္းေရ ကေလာင္သွ်င္အမ်ားက ဆက္ေလွ်ာက္ဖို႔လိုပါေမ ။ အဂုအခါ ရခိုင္အရီးအသား စင္းသီးျဖစ္ဖို႔ဆိုေစာ္က မလြယ္ကူပါ ။ ကေလာင္သွ်င္အသီးသီးရို႕ စာရီးဂတ္ေတခါ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္အေျပာကို အၿခီခံပနာ ကိုယ့္ေဒသအသံကို စံထားဗ်ယ္ စာလံုးေပါင္းဂတ္ေတ ။ ေဒသကြဲျပားနီေရအတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕နီရာတိမွာ လီသံကြဲျပားလာေရအတြက္ အရီးအသားပိုင္းဆိုင္ရာ စာလံုးေပါင္းသတ္ပံုတိေလ့ ကြဲျပားလားေရေလ ။
ေဒပိုင္ေသွ်ာင္ ကြဲျပားနီေစာ္ကို အစြာပိုင္လုပ္ဖို႔လဲဆိုေရ ျပႆနာတစ္ရပ္က ကေလာင္သွ်င္တိၾကားမွာ ဂဇဂရဲ ေပၚလာဂတ္ျပန္ယာ ။ ေဒျပႆနာေစာ္ "" ေဒသကြဲျပားမွဳေၾကာင့္္ အသံုးနွဳန္းပိုင္းဆိုင္ရာ တစ္ဖက္နန္႔တစ္ဖက္ အံဝင္ဂြင္က်မျဖစ္မွဳ "" ဆိုေရ အဓိကေသာ့ခ်က္က အရင္းခံက်နီပါေရ ။ ယင္းပိုင္ ေတာင္နန္႔ေျမာက္ ေဒသကြဲျပားမွဳေၾကာင့္ အရီးအသားပိုင္းကိုေလ့ ဆရာႀကီးေမာင္စံေဖၚက ေယဘူယ်သေဘာလမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ခ်ပီးခပါေရ ။
ရခိုင္ေဒသအသီးသီးမွာ ၿမိဳ႕အလိုက္ နီရာေဒသအလိုက္ ေျပာဆိုသံုးစြဲနီဂတ္ေတ သရအသံေရ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားနီဂတ္ေတလို႔ ထင္စရာဟိေဂေလ့ အၾကမ္းဖ်င္း သိမ္းၿခံဳေျပာရေဂ ဥပမာ . . . စစ္ေတြေဒသဖက္က စကားနန္႔ ရမ္းၿဗဲေဒသဖက္က အသံုးစကားလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရာ ရနိုင္ပါဖို႔ ။ ယင္းနွစ္မ်ိဳးကေလ့ ျခားနားခ်က္တိ ဟိတန္သေလာက္ဟိေဂေလ့ မမ်ားစစားႀကီး မျဖစ္နိုင္ပါ ။ စကားသံ ၊ စကားလံုး ၊ ပုဒ္ ၊ ဝါက်အဖြဲ႕အႏြဲ႕အမ်ားစုေရ အတူတူဗ်ယ္လို႔ ဆိုလိုနိုင္ပါေရ ။
ဆရာႀကီး၏ အာေဘာ္အရ အကြ်န္ရို႕ေျပာဆိုနီဂတ္ေတ "" ရခိုင္စကားသံ "" ဆိုေစာ္မွာ စစ္ေတြေဒသပိုင္းအသံ ရမ္းၿဗဲေဒသပိုင္းအသံရို႕ ပါဝင္နီပါေရ ။ ယင္းေဒသနွစ္ခု သရသံရို႕ကိုေလ့ သီးျခားျဖစ္ျဖစ္ ေရာေႏွာလို႔ပင္ျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံရီးသားေဂ ရခိုင္အရီးအသားပင္ျဖစ္ေတလို႔ ေယဘူယ်အားျဖင့္ မွတ္ယူနိုင္ပါေရ ။ ေယဘူယ်လမ္းေၾကာင္းကိုမူတည္လို႔ လက္ခံရီးသားဂတ္ေတခါ အထက္မွာေဖၚျပခေရ လမ္းညႊန္စကားသံုးခုကို အသံုးျပဳဖို႔လိုအပ္ပါလိမ့္ေမ ။
ပထမလမ္းညႊန္စကားကို ရုပ္လံုးေပၚေအာင္ သံုးသပ္ရဖို႔ဆိုပါေဂ ရခိုင္စာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္ေတ ဥကၠာပ်ံ၏ "" ေအာက္အာကာဗြီ ၊ ဝါေယာထြီ၍ ၊ လီထက္ကားရီ ၊ ရီထက္ၿမီနန္႔ ၊ ပထဝီဟု "" စပ္ဆိုထားခေရ ရတုေကာက္နွဳတ္ခ်က္က "" ဗြီ ၊ ထြီ ၊ လီ ၊ ရီ ၊ ၿမီ "" ဆိုေရ "" အီ "" သရသံကို ( အီ အိ အီး ) လို႔ နမူနာျပခ်င္ပါေရ ။ အီသရသံ ရီးသားဟန္ေရ ရခိုင္္စကားလကၡဏာေပၚလြင္ေရ ရီးသားဟန္ျဖစ္ေတလို႔ ဆိုနိုင္ပါေရ ။
ယင္းသရသံတိကို စစ္ေတြေဒသဖက္က အသံတိမွာေလ့ တြိ႕ရေရပိုင္ ရမ္းၿဗဲေဒသဖက္က အသံတိမွာေလ့ေသာ့ တြိ႕ရပါေရ ။ ယင္းေၾကာင့္ အီသရသံ ရီးသားဟန္ေရ ရခိုင္စကားလကၡဏာ ေပၚလြင္ေရ ရီးသားဟန္ျဖစ္ေတာင္မက ရခိုင္ေဒသအသီးသီးက လက္ခံသံုးစြဲေရ အမ်ားသံုးဟန္ျဖစ္ေတလို႔ေလ့ ဆိုသင့္ပါေရ ။ ဆရာႀကီးက ဒုတိယလမ္းညႊန္စကားမွာ "" တစ္ျပည္လံုးက လက္ခံသံုးစြဲေရ အမ်ားသံုးစကား အရီးအသားျဖစ္ျခင္းနန္႔လည္း ကိုက္ညီနီပါေရ ။
ဆရာႀကီး၏ တတိယလမ္းညႊန္စကားမွာ "" စကားလံုးရင္းျမစ္ ခိုင္မာျခင္း "" ျဖစ္ပါေရ ။ "" ရင္းျမစ္ "" ဆိုေရ အဓိပၸါယ္မွာ ေဒနိိ႔ထက္ထိ လက္ငင္းေျပာဆိုနီဂတ္ေတ စကားတိနန္႔ ေက်ာက္စာ ပီစာ ပုရပိုက္စာရို႕ေလ့ ပါဝင္နီပါေရ ။ ေအနိ႔ အကြ်န္ရို႕ သံုးစြဲေျပာဆိုနီဂတ္ေတစကားေစာ္ မိဖရို႕ဘားက ရလာဂတ္ေစာ္ပါ ။ စကားသံဆိုေစာ္ အၿမဲတည္နီေစာ္မ်ိဳးလို႔ တထစ္က်မွတ္လို႔ေလ့မရပါ ။ ေခတ္အလိုက္ ေျပာင္းရြိ႕တတ္ပါေရ ။ ပတ္ဝန္းက်င္အရ ဗန္စကားဆိုေစာ္ေလ့တစ္မ်ိဳး အသံုးအနွဳန္းေဝါဟာရအရ စကားလံုးဝါက်စီရာမွာ ၾကားညွပ္ထည့္ပုဒ္ ရခိုင္ဘုရင္ေခတ္ကပင္ သံုးနွဳန္းမွဳမဟိခေရ ေခတ္ေပၚပစၥည္းကိရိယာတိက အရီးတစ္မ်ိဳး အေခၚအေျပာတစ္မ်ိဳး မူပိုင္သံတိေရာလာေစာ္ကေလ့ ေခတ္စနစ္နန္႔ အက်ဥ္းခ်ခံထားရေရ ရခိုင့္စာပီက႑ပိုင္းကိုေလ့ အစြာပိုင္အလွမ္းဝီးနီခရေလဆိုေစာ္က ဒြိဟျဖစ္ဖို႔အတြက္ အဓိကတရားခံပါ ။
ယင္းပိုင္ ေျပာင္းလဲလာေရ စကားသံတိကို မူလဘူတျဖစ္ေတ စကားရင္းျမစ္ကိုသိနိုင္ေအာင္ ရွီးေခတ္က ေက်ာက္စာ ပီစာရို႕ကို ကိုးကားရွာဖြီၾကည့္ရေရအပိုင္းတိေလ့ ဟိပါေရ ။ အျငင္းပြါးနိုင္ေရ စာလံုးေပါင္းတိအတြက္ အေကာင္းဆံုးအေျဖတစ္ခု ရနိုင္ / ထြက္လာနိုင္ေအာင္ ေက်ာက္စာ ပီစာရို႕က သက္သီသာဓကအျဖစ္ ဟိနီပါေရ ။
ေဒပိုင္ေသွ်ာင္ ကြဲျပားနီေစာ္ကို အစြာပိုင္လုပ္ဖို႔လဲဆိုေရ ျပႆနာတစ္ရပ္က ကေလာင္သွ်င္တိၾကားမွာ ဂဇဂရဲ ေပၚလာဂတ္ျပန္ယာ ။ ေဒျပႆနာေစာ္ "" ေဒသကြဲျပားမွဳေၾကာင့္္ အသံုးနွဳန္းပိုင္းဆိုင္ရာ တစ္ဖက္နန္႔တစ္ဖက္ အံဝင္ဂြင္က်မျဖစ္မွဳ "" ဆိုေရ အဓိကေသာ့ခ်က္က အရင္းခံက်နီပါေရ ။ ယင္းပိုင္ ေတာင္နန္႔ေျမာက္ ေဒသကြဲျပားမွဳေၾကာင့္ အရီးအသားပိုင္းကိုေလ့ ဆရာႀကီးေမာင္စံေဖၚက ေယဘူယ်သေဘာလမ္းေၾကာင္းတစ္ခု ခ်ပီးခပါေရ ။
ရခိုင္ေဒသအသီးသီးမွာ ၿမိဳ႕အလိုက္ နီရာေဒသအလိုက္ ေျပာဆိုသံုးစြဲနီဂတ္ေတ သရအသံေရ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားနီဂတ္ေတလို႔ ထင္စရာဟိေဂေလ့ အၾကမ္းဖ်င္း သိမ္းၿခံဳေျပာရေဂ ဥပမာ . . . စစ္ေတြေဒသဖက္က စကားနန္႔ ရမ္းၿဗဲေဒသဖက္က အသံုးစကားလို႔ ႏွစ္မ်ိဳးရာ ရနိုင္ပါဖို႔ ။ ယင္းနွစ္မ်ိဳးကေလ့ ျခားနားခ်က္တိ ဟိတန္သေလာက္ဟိေဂေလ့ မမ်ားစစားႀကီး မျဖစ္နိုင္ပါ ။ စကားသံ ၊ စကားလံုး ၊ ပုဒ္ ၊ ဝါက်အဖြဲ႕အႏြဲ႕အမ်ားစုေရ အတူတူဗ်ယ္လို႔ ဆိုလိုနိုင္ပါေရ ။
ဆရာႀကီး၏ အာေဘာ္အရ အကြ်န္ရို႕ေျပာဆိုနီဂတ္ေတ "" ရခိုင္စကားသံ "" ဆိုေစာ္မွာ စစ္ေတြေဒသပိုင္းအသံ ရမ္းၿဗဲေဒသပိုင္းအသံရို႕ ပါဝင္နီပါေရ ။ ယင္းေဒသနွစ္ခု သရသံရို႕ကိုေလ့ သီးျခားျဖစ္ျဖစ္ ေရာေႏွာလို႔ပင္ျဖစ္ျဖစ္ လက္ခံရီးသားေဂ ရခိုင္အရီးအသားပင္ျဖစ္ေတလို႔ ေယဘူယ်အားျဖင့္ မွတ္ယူနိုင္ပါေရ ။ ေယဘူယ်လမ္းေၾကာင္းကိုမူတည္လို႔ လက္ခံရီးသားဂတ္ေတခါ အထက္မွာေဖၚျပခေရ လမ္းညႊန္စကားသံုးခုကို အသံုးျပဳဖို႔လိုအပ္ပါလိမ့္ေမ ။
ပထမလမ္းညႊန္စကားကို ရုပ္လံုးေပၚေအာင္ သံုးသပ္ရဖို႔ဆိုပါေဂ ရခိုင္စာဆိုေတာ္ႀကီးျဖစ္ေတ ဥကၠာပ်ံ၏ "" ေအာက္အာကာဗြီ ၊ ဝါေယာထြီ၍ ၊ လီထက္ကားရီ ၊ ရီထက္ၿမီနန္႔ ၊ ပထဝီဟု "" စပ္ဆိုထားခေရ ရတုေကာက္နွဳတ္ခ်က္က "" ဗြီ ၊ ထြီ ၊ လီ ၊ ရီ ၊ ၿမီ "" ဆိုေရ "" အီ "" သရသံကို ( အီ အိ အီး ) လို႔ နမူနာျပခ်င္ပါေရ ။ အီသရသံ ရီးသားဟန္ေရ ရခိုင္္စကားလကၡဏာေပၚလြင္ေရ ရီးသားဟန္ျဖစ္ေတလို႔ ဆိုနိုင္ပါေရ ။
ယင္းသရသံတိကို စစ္ေတြေဒသဖက္က အသံတိမွာေလ့ တြိ႕ရေရပိုင္ ရမ္းၿဗဲေဒသဖက္က အသံတိမွာေလ့ေသာ့ တြိ႕ရပါေရ ။ ယင္းေၾကာင့္ အီသရသံ ရီးသားဟန္ေရ ရခိုင္စကားလကၡဏာ ေပၚလြင္ေရ ရီးသားဟန္ျဖစ္ေတာင္မက ရခိုင္ေဒသအသီးသီးက လက္ခံသံုးစြဲေရ အမ်ားသံုးဟန္ျဖစ္ေတလို႔ေလ့ ဆိုသင့္ပါေရ ။ ဆရာႀကီးက ဒုတိယလမ္းညႊန္စကားမွာ "" တစ္ျပည္လံုးက လက္ခံသံုးစြဲေရ အမ်ားသံုးစကား အရီးအသားျဖစ္ျခင္းနန္႔လည္း ကိုက္ညီနီပါေရ ။
ဆရာႀကီး၏ တတိယလမ္းညႊန္စကားမွာ "" စကားလံုးရင္းျမစ္ ခိုင္မာျခင္း "" ျဖစ္ပါေရ ။ "" ရင္းျမစ္ "" ဆိုေရ အဓိပၸါယ္မွာ ေဒနိိ႔ထက္ထိ လက္ငင္းေျပာဆိုနီဂတ္ေတ စကားတိနန္႔ ေက်ာက္စာ ပီစာ ပုရပိုက္စာရို႕ေလ့ ပါဝင္နီပါေရ ။ ေအနိ႔ အကြ်န္ရို႕ သံုးစြဲေျပာဆိုနီဂတ္ေတစကားေစာ္ မိဖရို႕ဘားက ရလာဂတ္ေစာ္ပါ ။ စကားသံဆိုေစာ္ အၿမဲတည္နီေစာ္မ်ိဳးလို႔ တထစ္က်မွတ္လို႔ေလ့မရပါ ။ ေခတ္အလိုက္ ေျပာင္းရြိ႕တတ္ပါေရ ။ ပတ္ဝန္းက်င္အရ ဗန္စကားဆိုေစာ္ေလ့တစ္မ်ိဳး အသံုးအနွဳန္းေဝါဟာရအရ စကားလံုးဝါက်စီရာမွာ ၾကားညွပ္ထည့္ပုဒ္ ရခိုင္ဘုရင္ေခတ္ကပင္ သံုးနွဳန္းမွဳမဟိခေရ ေခတ္ေပၚပစၥည္းကိရိယာတိက အရီးတစ္မ်ိဳး အေခၚအေျပာတစ္မ်ိဳး မူပိုင္သံတိေရာလာေစာ္ကေလ့ ေခတ္စနစ္နန္႔ အက်ဥ္းခ်ခံထားရေရ ရခိုင့္စာပီက႑ပိုင္းကိုေလ့ အစြာပိုင္အလွမ္းဝီးနီခရေလဆိုေစာ္က ဒြိဟျဖစ္ဖို႔အတြက္ အဓိကတရားခံပါ ။
ယင္းပိုင္ ေျပာင္းလဲလာေရ စကားသံတိကို မူလဘူတျဖစ္ေတ စကားရင္းျမစ္ကိုသိနိုင္ေအာင္ ရွီးေခတ္က ေက်ာက္စာ ပီစာရို႕ကို ကိုးကားရွာဖြီၾကည့္ရေရအပိုင္းတိေလ့ ဟိပါေရ ။ အျငင္းပြါးနိုင္ေရ စာလံုးေပါင္းတိအတြက္ အေကာင္းဆံုးအေျဖတစ္ခု ရနိုင္ / ထြက္လာနိုင္ေအာင္ ေက်ာက္စာ ပီစာရို႕က သက္သီသာဓကအျဖစ္ ဟိနီပါေရ ။
ဦးေမာင္ဗသိန္း ( ရကၡိတစာပီဆုရွင္ / ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴး ( ၿငိမ္း ) ၏ ရခိုင့္စာပီ အခင္းအက်င္းနန္႔ ေဒသကြဲလြဲမွဳဆိုင္ရာ အရီးအသား ကြဲလြဲလာၾကျခင္း ။
နန္းတြင္းမိညိဳ့
No comments:
Post a Comment